Sunshine

Härliga förmiddag idag är det inte lika hett ute så man kanske kan orka göra lite mer än man brukar, man blir helt slut i värmen så jag röstar för lite kyla. Tråkigt med min psoreasis i öronen som spökar igen så jag fick lov att ta mina antibiotika droppar innan jag la mig igår, är livrädd för hur det blev sist när hela min högra ansiktshalva svullande upp och de vägrade att ta emot mig två gånger på akuten, och de på min vårdcentral var cykelreparatörer och inte gjorde saken bättre. Smärtstillande var farligt att få utskrivet, så på vårdcentralen fick jag det minsta röret treo comp, tog en men vilken skit hjälpte bättre med ibumetin, fick det minsta röret av henne på vårdcentralen för att det var så beroendeframkallande bah säger jag jobbar innom vården ingen som har blivit missbrukare på ett enda litet rör treo comp! Mamma kom typ 3 timmar efter att jag hde tagit en treo och kände på mig, tog tempen som var över 40 grader. När jag väl fick en akuttid på gripen, så blev de helt förskräkta och visste inte riktigt vad de skulle göra så de ringde öra näsa och hals, så de fick ge instruktioner, gasbinda med stark antibiotika och penicillin, och där ifrån skrevs jag in på en akuttid dagen där på, på öron, näsa och hals. Konstigt att de inte kunde skriva in mig genom akutmottagningen??? Den lördagsmorgonen ville jag dö på riktigt, har aldrig känt en sån smärta, de stoppade in en gasbinda på ca 40cm dränkt i antibiotika i mitt högra öra, hade jag sett längden på denna så hade jag sprungit tills jag stupade, de var fyra stycken som höll i mig. Min mamma som stod brevid höll på att svimma... Ville jag med göra haha. Läkaren som hjälpte mig frågade om jag hade fått någon smärtlindring? Nej , så jag fick sitodon som jag skulle varva med diklofenak, för att jag skulle bli smärtfri. Tack gode gud för att det var nån som visste att det gjorde ont. Hon kunde inte ens se trumhinnan för att det hade svullant upp så på tre dygn. Och att nästa gång skulle jag få komma med en gång efter som det kan va livshotande. Tack för den förstående vården! Hoppas man slipper bli sjuk man blir ju livrädd då  man aldrig tas på alvar någon gång.


Nog om detta vad ska ni göra idag?


 Lady GaGa - Just Dance

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0