En strimma av hopp

barnen börjar sakta bli bättre och de har faktiskt orkat att bråka lite igår och idag och det är ett friskhetstecken för mina barn, som det är full fart på annars. Idag ser det ut som att vi slipper barnakuten och det är jag djupt tacksam för, så idag ska jag bara vara hemma och mysa med dem älskar dem så oerhört.

Igår eftermiddag åkte jag ut på en liten shopping runda med mamma och mormor, har suttit här inne i över en vecka så det var välbehövligt att få andas lite. Blev en tripp till Ikea och blommaffärerna.
Det är lisfarligt att gå in bland alla pelargoner så givetvis blev det ett par stycken med hem igår igen
Rosenknopps pelargonen Denise som är en av mina givna favoriter, så stora fina blommor i gigantiska klungor, och deras underbara rosa färg gör ju bara saken ännu bättre :D

Sen har jag fått tag på en av de nya sorterna det är också en rosenknoppspelargon fast att det är en ljusrosa ljuvlig mårbacka, den börjar också få stora fina knoppar som slår ut.

Nya vita romantiska krukor till sovrumsfönstret där två av mina Denise växer så det knakar

Och två mindre som mina blomstöd som jag köpt av  Eva-Karin på Noll54 passade utmärkt till, där i får hjärtan på tråd växa

Hittade två zinkkrukor i oval form som jag bara inte kunde motstå fick dem till det fantastiska priset 50:- för dem båda två så ska ha en hortensia i den stora lite längre fram och en pelargon i den mindre krukan

Sen köpte jag omålade träramar som jag målade innan jag la mig igår ska slipa lite så de blir lite
slitna sen ska korten in i dem, Shabby chic *


Köpte även ett par vita hanklängder som min mamma ska göra en lantlig makeover på 
med det rosa, beige randiga tyget. Tog lite tid att övertala henne hon är kanonduktig på gardiner sydde mycket till visningshus förut och så men har tappat det intresset, men lockade fram lite av det igår i alla fall.
Det randiga tyget skall sys på nedtill på gardinerna


Och till sist två somriga dukar en i rosa och en i grått de är så söta

Ha en bra dag och ut i solen med er ni som hinner och kan gå ut <3

Kramar Tezzie


 


Kommentarer
Postat av: Lenkan

Lilla Tezzielago, jag undrar så hur du har råd att köpa så mycket roligt krimskrams! Lite orättvist är det =) Skönt att barnen mår bättre, jag har varit orolig. Får se till att ses snart, när du orkar. Kram kram!

2009-04-22 @ 18:59:52
URL: http://lenko.blogg.se/
Postat av: Anne

Hoppas barnen mår bättre!Vad du köper mycket fina grejer,du har verkligen bra smak:)kram

2009-04-25 @ 18:47:42
URL: http://metrobloggen.se/annehafker
Postat av: titti

här bloggas det friskt:)

nä, jag vet att tiden inte räcker till och man måste ju faktiskt prioritera familjen innan datorn.

Vi måste ta en fika nån dag nu....när är du ledig?

ska du på vårruset?



ha d. kram

2009-05-05 @ 22:11:12
URL: http://tittilundh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0