¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

God Morgon!

Ser ut som att det ska bli ännu en underbar solig April dag. Igår passade jag på att plantera ned lite nya blommor i mina nyinköpta zinkkrukor till trappan. Blev riktigt fint. Vår granne kom över med värdens sötaste påskkärringar som hon gör själv kunde inte motstå dem så köpte två mamma ska ha en och mormor den andra. Hon frågade hur jag hinner med allt hon tyckte att det blivit så fint här sen vi flyttade in, kul när nån ser att man anstränger sig :D
 
Tredje dagen jag är hemma med barnen som har en envis förkyldning, men hoppas att de är friska till veckan så de kan gå till dagis igen, de gör en massa påskpyssel där nu och det älskar barnen.

I helgen ska vi ta och klippa äppelträdet, det har brett ut sig så det når väggen vid vårt sovrum nu (på bilden nedan). Väntar på att det ska bli lite varmare så ska jag åka in till någon av blomsteraffärerna och köpa ett par stycken klematisar som ska få klättra upp på trädet. Michael grävde bort gräset runt stammen så la vi lite sten där blev fint så det är som en liten rabatt runt stammen. Och alla jordgubbsplantorna väntar jag på sen ska jag och barnen så lite morötter, sallad och gräslök tänkte jag.


Har kikat lite på markiser till huset lutar åt vinröda, svarta eller grå men svårt att bestämma då husfärgen vi har nu passar alla de färgerna. Gärna ett smakråd från de som sett mitt hus. En bild på kommer här också. (Obs fönstren ska målas vita under sommaren)

Barnens lilla söta stuga målade vi i höstas och ska få sin lilla blomlåda på plats i eftermiddag förhoppningsvis om Michael hinner med det.

Ska göra i ordning med en rabatt runt stugan också, barnen älskar "mitt hus" som de säger.
Barnens nya krokar i hallen kom upp igår så nu når de att hänga upp sina kläder själva
Hängarna är av märket Pluto, så söta :D

Nej ni mina vänner nu ska jag ta tag i barnens lunch, älskar er alla kram / Tezzie

Kommentarer
Postat av: Hannah

Vinröda markiser! Allt är kanonfint gumman, tycker ni gjort huset helt underbart!

2009-04-02 @ 15:32:02
Postat av: Anne

Vad fint du gjort!Jag håller också på vinröda markiser,det låter jättesnyggt :)Kram

2009-04-02 @ 20:22:50
URL: http://metrobloggen.se/annehafker
Postat av: Måsbarnet

Vad fint ni har det :) Mysigt med så stor trädgård. Vår är ju bara en liten plätt ;) Men det duger gott i ett par år iaf.

2009-04-04 @ 13:47:27
URL: http://withlovefrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0