Min sista

semesterdag idag, men har faktiskt saknat mina arbetskamrater de här två veckorna jag har varit hemma. Var och handlade på hemtex igår köpte ett nytt drapålakan i satäng, så underbar kvalite och håller hur många tvättar utan att tappa färg. Jag handlar alla mina sängklader där pga min psoreasis kan inte sova i bommuls sängkläder då jag får värk i hela huden, så jag är mycket tacksam för att vi har hemtex så nära. Och de har så vackra mönster, är in varje vecka och kollar in alla vackra nyheter (Hemtex) Dessa söta sametsgardiner finns i flera olika färger och kostar 199:-, (finns fler på deras hemsida)



Och denna lilla söta kappan också för 199.- som har namnet väx up, finns även i paneler för den som föredrar det.

Varje vår brukar jag köpa en uppsjö av nya frächa gardiner får verkligen hela hemmet att lyftas upp, och bli lite roligare.
Vårt vardagsrum går i svart & vitt så funderar på att köpa in lite färglada kuddar och filar i någon annan färg. Lutar väll åt turkos.
Lite sängkläder som jag är sugen på

Har ju de beiga de här, och sjärnor är ett litet måste i mitt hem så 2 set med detta får det nog bli 299:- st

Percalebäddset Carola 349:- st passar till de flesta hem fina med många extra kuddar, köper minst 2 örngott extra vid varje tillfälle.

Sen har vi de här urgulliga och romantiska sängkläderna med namnet Tyra kostar 299:- st

Hoppas att detta ger lite inspriration, nu ska jag pyssla med mitt en stund Kramar/ T

Kommentarer
Postat av: Anonym

nej, det blir nog inge IKEA. Måste bli klar här först med listerna....nu är han ute o fiskar så vi får väll se om det blir nåt gjort när han kommer hem.

Det finns mycket fint på Hemtex. Blir så sugen men jag kan ju inte ha mer än ett par gardiner uppe i varje rum:D

Just nu gör jag en egen färgning på håret....lite förnyelse bara.....

Grönt blir det!!!! Närå, det blir gyllene askblond.Nåt liknanade jag hade innan!

Nu ska färgen tvättas ur... Ha d. Kram

2009-03-01 @ 10:41:38
URL: http://tittilundh.blogg.se/
Postat av: Kraaam/Åsa

Vad härligt vårfräscha gardiner du bjuder på - när pengarna ramlar in så ska de shoppas lite till hemmet - helt klart. Inte förrän DÅ vaknar VÅREN til liv :-)



Läste att du kämpar med Cambridge. Om du har mycket illamående så kan det bero på att du slarvar med vattnet. Minst 3 liter vatten om dagen...helst mer. Det är ganska viktigt.

Kom oxå ihåg att inte ens ett tuggummi ska stoppas i munnen för då bryter du den ketanfas som kroppen hamnar i då den håller sig under 500 kalorier om dagen.

Jag tyckte att det socila ätandet var värst. Att inte få äta med familjen, fika ute när man shoppar, mysa på fredagkväll, lunch med väninnor, baka och fika med barnen o.s.v.



Jag fick bryta min kur för att jag blev sjuk...tydligen gjorde den snabba viktnedgången att min mina besvär med lymfbanor inte pallade det. Samt att jag har problem med svamp i kroppen och det accelerade när jag åt ett koncentrat av flukos (tror jag att det heter) som finns i påsarna.



Kan bara önska dig lycka till....man måste verkligen vara mentalt inställd på att lyckas. Det är skönt att få den där kicken att känna att kilona rasar men det gäller att hänga på strax efteråt och fortsätta äta rätt.



Kram till dig

2009-03-01 @ 10:59:38
URL: http://Kraaam.bloggspace.se
Postat av: Kraaam/Åsa

Oj, du mår verkligen JÄTTEdåligt!!!!

Jag tycker du ska ringa upp säljkonsulenten och rådfråga henne...eller gå in på hemsidan för att finna svar.

Det kan hända att det är något i kroppen som är i olag och du kanske bör avbryta.

Jag tror inte att det blir bättre av att du äter litegrann....tråkigt att du mår så illa då förväntningarna oftast är höga på en själv att lyckas när man gett sig in i det.



Hör gärna av dig så jag får veta om du får svar om illamåendet och vad det kanske kan bero på.

2009-03-01 @ 11:15:42
URL: http://Kraaam.bloggspace.se
Postat av: Kraaam/Åsa

Jag åt Cambridge i 2 omgångar - 10 dagar ena gången och 2 veckor andra. 6 kg mindre på båda ggr men jag jag åker upp och ner sådär hela tiden och i dagsläget skulle jag behöva en sådan utrensningskur igen känner. Dock blir jag så sjuk på slutet så jag vet inte om jag törs.

Funderar på att byta ut en måltid varje dag och se om jag fixar det i alla fall.



Hoppas illamåendet går över fort och att du vaknar upp imorgon med ny kraft och energi :-)

2009-03-01 @ 18:48:45
URL: http://Kraaam.bloggspace.se
Postat av: mia

hej tjejen! Tar nog också till den desperata cambridge snart... japp vita rummet i kga har riktigt fina grejer. Nu fick jag springa...Frida kräks kram

2009-03-01 @ 20:44:22
URL: http://miahjartabarn.blogg.se/
Postat av: Madde

Hej! Å dom där gardinerna som även fanns som paneler, vet du om dom finns ute i butiken? För dom skulle passa så bra hemma hos mig! Jätte söta var dom!



Hoppas du hade det bra på jobbet:)

2009-03-02 @ 17:20:18
URL: http://madeklene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0