Underbara minnen OBS långt inlägg till mina närmsta först och främst

Starta musiken medans ni läser.....https://www.youtube.com/watch?v=q6DjNrbfvlE


Hejsan alla mina vänner, hur står det till med er alla, har lagt min blogg lite på is just nu som ni kanske märkt men idag känner jag för att göra ett undantag.

Den sista tiden har jag bara jobbat och jobbat och dragit på mig ännu en förkyldning så har helt enkelt inte orkat skriva här, men i morgon är det jobba igen om min dotter är lite piggare. Har varit hängig idag och är inte på det bästa humör. Men dagen har ändå varit ok har hunnit med att plocka lite här hemma och ska bara bädda i barnens sängar innan jag drar ut på promenad med min syster. Hoppas att hennes mp3 sladd passar i min mp3 kan inte hitta min, blir lite enformig musik, man vill ju ha lite drag i låtarna när man ska ta en snabb promenad.

Det enda som gör mig ont just nu är att vissa av mina vänner inte är där de vill vara i livet och såras gång på gång men hoppas att det blir bättre och allt löser sig till det bästa. Själv så har jag det lungt och fint just nu, bara lite mindre jobb skulle sitta bra. Min kropp skriker rakt ut om det blir för mycket omkring mig. Tur att jag har mina vänner att vädra mig till. Tyvärr fick man ingen handbok om hur livet men hektiska småbarnsår och jobb skulle orkas med men allt blir till det bättre. De växer med vindens fart och börjar bli lugnare. Ser fram emot min dotters skolgång ska bli nytt och spännande, roligt att höra henne vad hon tror kommer att hända, ibland blir man full i skratt. Kommer ihåg själv vad spännande det var.
Det bästa var när jag gick upp till högstadiet och släppte en massa människor från götetorpstiden och fick nya riktiga vänner som verkligen visar att de finns där än. Träffade mitt livs första kärlek på den här bänken under lampan satt vi och höll om varandra, han och jag hade ett speciellt band många av mina vänner som inte tyckte om honom men för mig kommer han alltid att vara speciell då han aldrig sa ett ont ord till mig, och var min första kärlek. Vi delade roliga saker och underbara minnen de bästa sparar jag för mig själv. Många kvällar i hans bil själva på snirkliga vägar, i regn och blåst eller vackra solnedgångar.
Hittade hans hårlock hemma hos mamma när jag flyttade från solgatan min mamma kastade den (har förlåtit henne för det nu), tur att jag alltid kommer bära med mig minnena ändå.


Och så träffade jag er Hannah. Lenkan, Petra. Linda & Lina gud va mycket tok vi höll på med
Jag och Hannah hittade varandra redan första dagen i 7:an sen var det bara bra inte ett tjafs eller ont ord, hmm lite för mycket skolk men vad gör man inte jag går inte utan min vän eller vad säger du??? Fast åkte till påven i rom utan mig gjorde ni, jag och Jonas fick sitta instängda i specialrummet :D Vår lärare Ingeborg var hårdare än granit haha, kul till tusen att driva den stackars tanten till vansinne.
Lenkan, Petra och Lina ja vad gjorde vi spelade så många sälskapsspel mitt i nätterna på Lenkans föräldrars altan, och jag fick mest myggbett i hela Sverige. Avbröt en optimistjolle tävling, när vi slet av oss kläderna och badade nakna haha skulle ju aldrig hända idag. Sov ute bakom kyrkan i Skoghall när vi blev utkörda av den fulla dräggiga modern vars barn vi passat en hel natt, vad skulle vi säga till våra föräldrar om vi kom hem mitt i natten?? Lite choklad en stjärnklar natt och fina vänner så går de bra att sova ute också. Det roligaste minnet från skoltiden var väll klassresan då jag Hannah, Lenkan, Lina och Jonas skulle sova i samma tält och jag och Erika krigade gissa hur många gånger det rök ett par tältpinnar där så deras tält rasade höhö ( Det var jag i smyg :S) När vi vaknade på morgonen så hade jag krupit ned precis i Jonas skrev höjd det har jag fått höra bara ett par gånger....höhö, synd att jag inte har en scanner då skulle ni ha fått se massa bilder därifrån. Jag gick runt i en yber snygg tröja som det stod öl byggde denna vackra kropp på haha vilket skämt, den klädstilen man låg inne med inget att hurra över idag :S Och snacka om att morsan inte gillade att jag hade den tröjan på mig, hon har svurit ett antal gånger när hon sett bilderna hihi. Sen har vi min och Lenkans moped/cykeltur som kunde ha slutat i katastrof fast jag skyller fortfarande på popcornen, Att ta häng på en moped och krascha över styret ned i backen med huvudet före är en given katastrof, tackar mig själv för att jag slet upp dig bak på min moped när du var medvetslös så du finns kvar här hos mig <3. Och mitt mellan dessa äventyr så fick jag och Linda för oss att vi skulle dejta Vålberg, "By nigth fylla and fight" blev det i ett år eller så. Träffade Joel som jag pekade på i en skolkatalog hemma hos Ronny, sa att han var så snygg han skulle jag ha, fick honom ett tag i alla fall. Vi hade hångeltävlingar som varade i timmar haha minns en gång på 3 timmar, dagen efter kunde jag knappast prata :) Minns när jag satt och väntade på denna killen som jag skulle kunnat åka till månen fram och tillbaka för, Satt och väntade på nyårsnatten på bussstationen och väntade på honom bara för att få hålla om honom. Och från Vålberg lärde jag känna den underbaraste killen Ronny som tyvärr rycktes bort från alla för tidigt det skulle ju va han och Lina för evigt. Kommer ihåg att han sa att läkarna sa att han skulle minst leva i 20år till så vi levde på det och tur var väll det, har många fina minnen hemmifrån honom. När han kom och hälsade på i skolan det första man hörde av någon dryg fjortis -Varför sitter du i rullstol? Men varför sitter du på en stol!!!!  Idioter fördomsfulla människor det fick man se många av speciellt alla smyg nassar som sprang runt i vålberg och skrek krympling efter honom. Men det har ingen betydelse nu, det var vi som var hans vänner och Lina som var hans tjej och många ångrade sig bittert när han var borta. Men som sagt lätt att vara efterklok eller??? Träffade även underbara Frippe, killen med glimten i ögat. Minns en morgon när vi kom tidigt och ringde på, Varken Ronny eller Brore orkade öppna ytterdörren så upp kommer en nyvaken frippe i Ronnys allt för stora kallingar, sötnos där ;P
  
Och Lenkan minns du alla sångböcker om hönan agda och tuppen Joel haha sen min Brore skulptur...? Sov på en åker i segerstad efter två mils cyklande på Maries systers lilla cykel, och inte orkade att ta oss tillbaka, sen till slut kom vi hem till Marie och sov fyra personer i en säng som rasade och som inte var hel på en fläck efteråt. Det var jag, Marie, Jon och Perra ja mycket tokigt men kul. Ja och har inte glömt er andra som jag inte nämt Robert, Markus, Daniel mf. Sen all hissåkning inne i stan vad var det om?????  Sen fann jag och Tobias varandra ett par år med mycket skoj även om det slutade i katastrof, och vi skildes åt på det mest idiotiska sätt som kunde bli. Men det dåliga har jag lagt åt sidan, minns de bra stunderna som alla våra fisketurer, kvällarna i Sunne, motorcykelturer i skogen, när vi skjöt lerduvor mm. Och våra turer med Robin & Hannah hos Maj och Jan, eller hos Robins farmor tror jag att det var med dansbordet, det övergivna huset med anden i glaset, där vi ristade in våra namn, (unga och trodde inte att något annat skulle hända i livet) och allt var det var och kvällsdoppen i hällsjön, vår förlovning på mörudden i solnedgången på påskafton -99, ja alla de fina minnena, alla våra åkturer i Amazonen (Med Hasse, Andren, Carro, Böna, Erik, Börrern, Carro, Birgersson, Robin och Hannah mfl, Carro som älskade den bilen och framför allt hastighetsmätaren, lovar att hon skulle nog kunnat betala för att få åka  Amazon och se hastighetsmätaren igen :P Nätter när David ringde och bad mig köra honom och Daniel, hihi körde bara för att få en glimt av Daniel. Denna snygging från Grums som bara kunnat blinka åt mig så hade jag dött kärleksdöden..
 
Saknar den underbara kompiskrets vi var då, men inget varar för evigt, jag har avslutat det kapitlet och hoppas att alla är lyckliga, ingen än jag blir mer nöjd & glad då. För jag gick genom allt detta för att hitta den mest underbara människa jag träffat i mitt liv min man som jag har mina underbara barn med, han har gett mig så mycket mer än vad jag nånsin kunnat hoppas på.

Jag vet att allt har en mening och därför njuter jag bara utav att blicka tillbaka när jag kollar på alla kort, minnas hur många lyckliga stunder jag tillbringat med så många olika men betydelsefulla människor tack för allt jag fått dela med er. kramar er alldeles egen Tezzie
Trackback
RSS 2.0