Livet är ...

en underbar gåva och av den dyrbara tiden vill jag skapa underbara minnen som jag delar med min underbara familj och vänner. Hemma hos mig snurrar vardagen på i sin takt som vanligt, det är lungt och skönt och vi väntar på semestern som snart är här. Har börjat skriva ihop en lista på det som ska packas ned inför resan :D

Igår fick jag ett trevligt paket på posten dessa ljuvliga underbara zinkamplar från madame stoltz inköpta utav Eva-Karin på noll54) så ska ut i affärer sen med mamma och se om jag kan hitta nått passande att sätta i dem

Jag och min älskling hängde upp de nya underbara zinklampskärmarna i köket det blev en lantlig stil på köket i hop med mina beiga hissgardiner, så nu ska sladd inhandlas så jag får lite mysbelysning i fönstren.

Sen kom mina underbara tavelliter upp älskar att de är så djupa så man kan ha blommorna på den översta, och den shabby chic á stilen gör ju saken bara ännu bättre. (Zinkhusen kommer från änglarum i kil)
 
De slitna nycklarna jag köpte hos söta Mia i kil (med butiken änglarum) hamnade på kroken brevid tavellisten så länge, det satt en spik kvar sen de förra ägarna, är sugen på en råspontsvägg här, vi får se när det är dax för renovering vad det blir.

Sen plockade vi upp lite som legat i väntan på renovering av huset men nu kunde jag inte hålla mig längre
plåtskylten från Noll54 fick en fin plats i hallen där alla kan se den, underbart vacker är den

Och även Carpe Diem bokstäverna kom på plats över dörren in till vardagsrummet, kommer göra sig fint till den nya färgen i hallen sen.

Sen väntar jag paket som borde komma under veckan dessa underbara zinkamplar + lite smårassel som det kommer bild på senare.

Sen har min underbara syster fyllt år så vi firade henne på vår altan dukade till långbord, det var en helt underbar dag varmt och skönt, gissa om jag mådde när jag fick ta fram de romantiska dukarna och mina pelargoner på bordet :P

Bild på henne <3

Nu ska jag ta med mig sonen och gå ut till alla mina underbara pelargoner och julrosor


Dröm om morgondagen, Minns gårdagen, Lev idag <3


 


Kommentarer
Postat av: Tess

Vad härligt att se att du lever :)

Det va väldigt längesedan nu..

Hoppas allt är bra och duuu..Hur gick det med cb kuren?? Kör själv kur nu!! HÄRLIGT!!



Kram

2009-05-06 @ 15:40:08
URL: http://theresewihlner.blogg.se/
Postat av: titti

Hej gumman! Jo då, det går allt bra...Robin är ju som Mattias så vi härjer rätt freskt:)

Sitter här nu och ska snart åka i väg o jobba,,,trött som faan o hövvevärk....skulle ge vad som helst för att få lägga mig en stund till.

Gud vad du fixar o grejar...hur har du tid o ork?

Jag är som en dö sill jag på dagarna....

Absolut måste vi ta en fika o en tut tut nån dag...

Vi får se hur det passar.

Sköt om dig så hörs vi!

Kram

2009-05-07 @ 06:40:57
URL: http://tittilundh.blogg.se/
Postat av: Lenkan

Det blir tufft i helgen. Ikväll ska vi grilla hos Micke och Jessicka och imorgon är det maskerad. Det skiter sig oftast det här med att träffas, det händer för mycket i våra liv tror jag.

Jag har varit på två ultraljud, men de var mycket tidiga och jag fick inga bilder. Nu längtar jag till om ungefär 4 veckor, då får jag det riktiga ultraljudet!

Kram kram

2009-05-08 @ 07:34:02
URL: http://lenko.blogg.se/
Postat av: Måsbarnet

Hej Tezzie :) Försökte gå in på din blogg för några dagar sedan men då var den lösenordsskyddad.



Vad skönt att Alici och Dewin mår bättre. Blev orolig när jag hörde att de hade så hög feber. Själva har vi varit drabbade av magsjuka, så det var därför vi inte gick fram till er på Valborg när vi såg er i parken.



Vilka fina inredningsdetaljer du har, verkligen i min smak men jag önskar att jag var lika engagerad som dig och la ner mer tid på sånt där.



När åker ni till Kreta? Blir det tillsammans med J & J?



Kramar <3

2009-05-08 @ 15:07:45
URL: http://withlovefrom.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej Tezz!!!



Åh vilka fina saker du har inhandlat, nycklarna är supersnygga..Köpte mina på boulevard och de gör sig verkligen över allt. Måste åter igen säga vilka fina vingar du gör!!!! Och en snutt avis blir man när man ser en altan med tak, och föresten superfina dukar. Och pelargonier ute, hm avis har inte tagit ut mina än..har varit super feg för att de skall frysa...Skall nog ställa ut dem i helgen!!

Hur går det föresten med Era byggplaner av borohus?? Såg att någon överklagat byggandet på området....



Kram kram Linda

2009-05-08 @ 19:03:59
URL: http://www.meandmyhome.blogspot.com
Postat av: Jessie

Usch, vilken hems bild =/ Men skönt var det. Var förbi mamma o pappa med paketet till Ia, hon blev jätte nöjd, ville inte ta av sig kläderna =) Hon är så goooo, mosters lilla prinsessa. Höres imorgon. Kram yster

2009-05-12 @ 00:52:09
URL: http://itsmejessie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0