Njuter av varje sekund

Har haft en underbar dag igår allt gick toppen på dagis så nu är Alicia inskriven på götetorp, känns lite konstigt att hon är så stor min lilla prinsessa man kan inte låta bli att fälla en tår. Men hon är i en väldigt behaglig ålder nu och hon är så mysig och utvecklas och lär sig allt i 190 så detta kommer gå hur bra som helst. Så nu väntar hon på att få börja förskolan, hon ska dit på sin födelsedag och sen blir hon där på fritids alltså inget mer dagis:D

Och igår eftermiddag var jag iväg med mormor och handlade kläder till Alicias födelsedag, fanns som vanligt en uppsjö till Alicia men nästan inget till Dewin, är så kräsen på pojk kläder gillar inget millitärgrönt, marinblått, orange eller mörkröd det är bannlyst ur garderoberna här, och inget med en massa mönster på eller döskallar så ni förstår blir det inte mycket kvar att välja på. Men han har kläder så han klarar sig får åka en sväng när  alla sommarkläder kommit in.
 

Idag är jag och Dewin själva hemma så vi ska inta sängen på hans rum och kolla på en massa tecknat, han älskar att se på sin tv, fast inte själv och det passar ju bra idag då det regnar och det finns inte mycket mer att plocka med här hemma. Så fritt fram för lite kvalitets tid <3


Idag har det dragit i min skapar nerv får nog fram med penslarna och färgen sen, måste verkligen investera i en symaskin fritt fram för skapande, det gör mig så lycklig när jag får vara kreativ. Och idag är just en sån dag när ideerna bara sprutar.

Hur ser er dag ut? Vad hittar ni på när det regnar?

"Vi lever en sekund i taget och den sekunden är nu"
<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

Kommentarer
Postat av: Tess

Visst är det underbart att kunna njuta av livet och se dom ljusa och goda stunderna!

Du är så go du gumman.

Hoppas ni har det bra och jag förstår att dottern längtar till nollan, som man säger här, det är speciellt när barnen börjar bli skolmogna :)



Nu ska jag snart powerwalka och hämta Fabian på dagis och sedan ta en lång skön runda :)

Älskar livet.



Kram

2009-05-14 @ 11:11:54
URL: http://theresewihlner.blogg.se/
Postat av: Mia Karlsson

Hej där!

Tänkte bara komma in med en liten hälsning till dig och hoppas allt är bra!

Visst är det förunderligt med barnen! De växer och blir så stora och man står vid sidan om och hänger inte alls med.

Helt rätt av dig att du njuter så av tiden tillsammans med dina nära och kära. Det är rikedom det.

Ha det så bra nu!

Kram Mia

2009-05-14 @ 12:35:40
URL: http://rummetforvalbefinnande.blogspot.com
Postat av: Camilla

Hej :) Tack så mycket :) Ja allt är bara bra här. Allt bra med er?

Shit vilken kopia din dotter är av dig :)

Kram

2009-05-14 @ 20:48:01
URL: http://kalithea.blogg.se/
Postat av: mia

Hej! Ja faktiskt så är inte problemet att jag skulle bli arbetslös det värsta. Utan att bara få räffa barna en dag i veckan förutom varannan helg. Nej de är inte ok! Nått ska jag väl hitta på. Låter som du mår riktigt bra skönt o höra.



Kram

2009-05-14 @ 22:00:34
URL: http://miahjartabarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0